Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

Η Μαρίνα σκέφτεται και γράφει… «Το Φθινόπωρο»

Το Φθινόπωρο είναι μία εποχή του χρόνου. Οι άλλες εποχές του χρόνου είναι η Άνοιξη, το Καλοκαίρι και ο Χειμώνας. Άμα τις μετρήσεις θα δεις πως είναι όλες μαζί τέσσερις οι εποχές του χρόνου. Εμένα μ’ αρέσει περισσότερο το Καλοκαίρι και θα ήθελα να γράψω για το Καλοκαίρι, αλλά η κυρία λέει πως θέλει να γράψουμε για το Φθινόπωρο γιατί τώρα είναι Φθινόπωρο και είναι αυτή η εποχή του χρόνου. Το Φθινόπωρο το μόνο ωραίο που έχει είναι η έκθεση που γίνεται στην πόλη μας και τα γενέθλιά μου που παίρνω δώρο. Σε αυτά τα γενέθλια ζήτησα δώρο ένα ποδήλατο με βοηθητικές που βγαίνουνε γιατί αυτό που έχει ο αδερφός μου και θέλουνε να το δώσουνε
σε μένα δεν είναι και πολύ ωραίο, είναι διαλυμένο, αλλά η μαμά λέει πως θα πάρω αυτό για ποδήλατο γιατί ο μπαμπάς λέει πως πρέπει να κάνουμε οικονομία και λέει και μια άλλη λέξη που δεν την πολυκαταλαβαίνω αλλά μάλλον είναι η ίδια με την οικονομία και την λέει «λιτότητα». Εμένα δε με νοιάζει η «λιτότητα» γιατί θέλω ένα καινούριο ποδήλατο ροζ με καλάθι που είδα στο παιχνιδάδικο και το ήθελα τόσο πολύ, αλλά η μαμά λέει συνέχεια «δεν είναι εποχή για περιττά έξοδα», δεν ξέρω τι σημαίνει «περιττά» αλλά μάλλον θα είναι περίπου το ίδιο με τη «λιτότητα» που κάνει τον μπαμπά να λέει συνέχεια να μην αφήνουμε ανοιχτά τα φώτα και να μην κρατάμε την πόρτα του ψυγείου ανοιχτή. Δεν καταλαβαίνω γιατί η πόρτα του ψυγείου όταν είναι ανοιχτή δεν ταιριάζει με τη «λιτότητα». Αυτή η «λιτότητα» θα είναι μάλλον κορίτσι γιατί έχουμε μάθει στη γραμματική πως όλα τα ουσιαστικά που έχουν μπροστά «η» είναι θηλυκά και αυτά που έχουν «ο» είναι αρσενικά και αυτά που έχουν «το» είναι ουδέτερα. Δεν καταλαβαίνω γιατί το ποδήλατό μου που είναι ροζ και κοριτσίστικο είναι «ουδέτερο». «Ουδέτερο» λέει η δασκάλα ότι δεν είναι ούτε αρσενικό, ούτε θηλυκό, όμως το δικό μου ποδήλατο που είδα στο παιχνιδάδικο είναι ροζ και με καλάθι και γι’ αυτό ο αδερφός μου κοροϊδεύει πως είναι κοριτσίστικο. Αλλά αυτόν δεν τον νοιάζει γιατί θέλει να ξεφορτωθεί το παλιό του ποδήλατο να το δώσει σε εμένα που είμαι πιο κοντή και να πάρει καινούριο για δικό του γιατί ψήλωσε και τα πόδια του είναι πιο μακριά από τα πεντάλια.

Το Φθινόπωρο είναι ωραίο λίγο γιατί έχει και την 28η Οκτωβρίου και για μια μέρα δεν κάνουμε μάθημα και κάνουμε γιορτή με ποιήματα και κάνουμε και παρέλαση μεγάλη στην παραλία γιατί η μεγάλη παρέλαση γίνεται εδώ κάθε 28η Οκτωβρίου και στην πρωτεύουσα την Αθήνα γίνεται πιο μικρή παρέλαση γιατί εμείς έχουμε σπουδαία γιορτή στις 26 Οκτωβρίου που έχει γιορτή ο Άγιος Δημήτριος και πάλι δεν έχουμε μάθημα γιατί λέει πως είναι ο πολιούχος της πόλης μας. Εγώ δεν ξέρω τι θα πει αυτή η λέξη αλλά δε με νοιάζει γιατί με νοιάζει που δεν έχουμε μάθημα και θέλω να πηγαίνουμε βόλτες στην παραλία, αλλά είμαι πολύ άτυχη γιατί κάθε Αγίου Δημητρίου και κάθε 28η Οκτωβρίου συνέχεια βρέχει και δεν καταλαβαίνω γιατί αυτός ο άγιος δεν κάνει να μη βρέξει αφού είναι άγιος και τον παρακαλάω για να πάω βόλτα. Μ’ αρέσει που κάνουμε παρέλαση στην παραλία και φοράω πάντα μπλε φούστα και άσπρη μπλούζα και άσπρη κορδέλα στα μαλλιά, αλλά φοράω αυτά τα μαύρα λουστρίνια που με χτυπάνε και πονάνε τα πόδια μου. Εγώ θέλω να φοράω τα κόκκινα παπούτσια που έχω γιατί είναι τα αγαπημένα μου, αλλά η μαμά λέει πως δεν ταιριάζουν. Εγώ είμαι σίγουρη πως τα κόκκινα παπούτσια που έχω ταιριάζουν με όλα τα ρούχα που έχω. Η δασκάλα λέει ότι τα χρώματα το μπλε και το άσπρο σημαίνουν τα χρώματα που έχει η πατρίδα μας, η πατρίδα μας είναι η Ελλάδα, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια γιατί η Ελλάδα έχει και άλλα χρώματα έχει και πράσινο και καφέ και κίτρινο και κόκκινο. Η δασκάλα λέει πως είναι το μπλε και το άσπρο τα χρώματα που είναι φτιαγμένη η σημαία μας, αλλά είναι λίγο βαρετή η σημαία μόνο με δύο χρώματα. Μια φορά είχα δει κάτι άλλες σημαίες από άλλες πατρίδες από άλλους που είχαν πιο πολλά χρώματα μαζί και σήκωσα το χέρι μου στην τάξη ήσυχα ήσυχα, όχι όπως κάνει η Μαρία που σηκώνει το χέρι της και λέει εκατό φορές «κυρία κυρία κυρία…» για να δείξει ότι ξέρει την απάντηση και για να κάνει πως είναι καλή μαθήτρια, και τη ρώτησα την κυρία και μου είπε πως το μπλε χρώμα είναι του ουρανού και της θάλασσας και το άσπρο χρώμα είναι ο αφρός της θάλασσας και γι’ αυτό αυτά τα χρώματα είναι για την πατρίδα μας, αλλά εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί στην πατρίδα μας έχουμε πολλά καφέ βουνά και πολλά πράσινα δέντρα τα έχω δει και στον χάρτη που είναι κρεμασμένος πάνω από το κεφάλι της κυρίας, αλλά έκανα ότι κατάλαβα την απάντηση της κυρίας γιατί η Μαρία είχε στραβώσει τα μούτρα της και γελούσε και κορόιδευε που είπα αυτή την ερώτηση.

Το Φθινόπωρο είναι μια ωραία εποχή!

                                                          Μαρίνα Μάγκλαρη

                                                     9ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου