Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016

ΟΛΟΣ Ο ΚΑΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΧΡΩΣΤΑΕΙ (Του Φώτη Βεζυργιαννίδη)

Άσπρο χαρτί και μετά μαύρα γράμματα. Λευκό. Και μετά γράφεις. Ό,τι γουστάρεις. Δικό σου είναι ό,τι θες κάνεις.

Έτσι λοιπόν κι εγώ. Είμαι σε διακοπές. Για την ακρίβεια, τη στιγμή αυτή σου γράφω από μια φανταστική παραλία. Βρίσκομαι περίπου πέντε μέτρα από κει που σκάει το κύμα. Η άμμος είναι παχιά σαν χοντρό αλάτι που κάνεις μια έτσι με το χέρι σου και φεύγει από πάνω σου. Δεν κολλάει. Είναι ζεστή αλλά δε με νοιάζει γιατί είμαι κάτω από μια ομπρέλα μεγάλη που έφερα και ο ήλιος δε με καίει. Η θάλλασα είναι γαλήνια, λάδι που λέμε στη Σαλονίκη. Έχει μικρά βοτσαλάκια εκεί που σκάει το κύμα μα μισό μέτρο μετά αρχίζει η αμμούδα. Μια αμμούδα που κάνει το νερό να φαίνεται τιρκουάζ. Και όταν μπαίνεις μέσα μπορείς να πάς σαράντα μέτρα προς τα βαθιά αλλά το νερό σου είναι μέχρι τους ώμους. Και μετά βαθαίνει σιγά-σιγά αλλά ούτε που με νοιάζει γιατί εγώ εκεί γουστάρω να κολυμπάω. Εκεί που είναι μέχρι τους ώμους.

Δίπλα μου για διακόσια μέτρα δεν είναι κανένας. Κι απ’ την άλλη μεριά το ίδιο. Δεν έχει βάρκες, θαλάσσια ποδήλατα, κανό, καγιάκ, τζετ σκι, τίποτα. Εγώ και η υπέροχη θάλασσα. Ούτε φωνές παιδιών, ούτε μπητσόμπαρα με μπήτια, ούτε σφιχτοκώληδες με τατουάζ, τίποτα σε λέω.

Κι εγώ βουτάω και βγαίνω και ξανά βουτάω και βγαίνω συνέχεια. Η ώρα δεν προχωράει, ο ήλιος είναι καρφωμένος κατακόρυφα συνέχεια και δε με νοιάζει αφού έχω την ομπρέλα.

Και διαβάζω. Έχω ένα βιβλίο που δεν το ξεκίνησα, είμαι στην γλυκιά προσμονή πριν το αρχίσω, πριν τσαλακωθεί το εξώφυλλο. Το κοιτάω και δεν το πιάνω. Ανοίγω την εφημερίδα, το βιβλίο μπορεί να περιμένει κι άλλο, αφού η ώρα δεν περνάει και ο χρόνος είναι για πρώτη φορά με το μέρος μου, ακίνητος.

Ξεφυλλίζω και προσπερνάω τα εφήμερα, τρομοκρατίες και γιαλαντζί πραξικοπήματα με αφήνουν αδιάφορο. Σταματάω στη σελίδα 15. Τα νούμερα ζαλίζουν! Τι χρωστάνε τα κανάλια και γενικά τα ΜΜΕ. Ο ΔΟΛ οφείλει στις τέσσερις τράπεζες 197 εκατ. ευρώ. Το Πρώτο Θέμα 36 εκατ. ευρώ. Το Star έχει συνολικό δανεισμό 86,6 εκατ. ευρώ. Το σύνολο δανείων του ANT1 είναι 180 εκατ. ευρώ. Ο νοικοκυρεμένος όμιλος που εργάζεται ο Μπογδάνος έχει ζημίες 100 εκατ. ευρώ σε έξι χρόνια. Οφείλει στην Εθν. Τράπεζα 51,3 εκατ. Και οι ορκωτοί λογιστές αμφιβάλουν για την ικανότητα της εταιρίας να συνεχίσει τη δραστηριότητά της. Το MEGA με τους επιφανείς μετόχους (Πήγασος 32,7%,ΔΟΛ 22,1%, οικ. Βαρδινογιάννη 22,8%, οικ. Κοπελούζου 8,2%) κλείνει αφού δεν μπόρεσαν να συνεννοηθούν μεταξύ τους. Το 2009 δανείστηκε 50 εκατ. Και άλλα 30 εκατ. Το 2012. Η Πήγασος Εκδοτική Α.Ε. έχει δάνεια ύψους 164 εκατ. ευρώ ενώ ο Alpha TV χρωστάει μόνο 1,1 εκατ. ευρώ και το δάνειο εξυπηρετείται κανονικά. Όμως υπάρχει ένα υπόλοιπο 25,1 εκατ ευρώ και δεν ξέρουμε και πολλά για αυτό.

Με λίγα λόγια καρντάση μου αν αναρωτιέσαι γιατί ψήνεσαι μέσα στο καμίνι της πόλης, γιατί δεν έχεις μία να πας διακοπές να βουτήξεις το κωλαράκι σου κι εσύ στην δροσερή θαλασσίτσα της πατρίδας σου που είναι τόσο δημοφιλής κι έρχονται απ’ τα πέρατα του κόσμου οι τουρίστες να δροσίσουν τα δικά τους κωλαράκια, γνωρίζεις τώρα γιατί δεν μπορείς.

Γιατί όλους αυτούς που χρωστάνε αυτά τα μύρια, αλλά και τις τράπεζες που τους τα δάνειζαν ενώ ήξεραν ότι δεν θα πάρουν πίσω ούτε ό,τι πήρε ο Άρης, εσύ τους έσωσες. Και δεν τους έσωσες μόνο μία φορά αλλά τρείς. Και τώρα όλοι αυτοί οι κερατάδες γυρνάνε με τα σκάφη τους τα πανάκριβα τις θάλασσες του κόσμου κι εσύ ανάβεις με ανακούφιση το αιρ κοντίσιον γιατί η ΔΕΗ θα σου κάνει διακανονισμό στην πληρωμή, αλλιώς ούτε αυτό.

Τώρα θα μου πεις «εσύ τι ρόλο παίζεις σε όλο αυτό το αλισβερίσι ρε μάγκα;» Εγώ λοιπόν καρντάση μου γράφε-γράφε μες τη ζέστη ξεχάστηκα κι έχω να ποτίσω και τα λουλούδια στο μπαλκόνι. Και όχι μόνο τα δικά μου αλλά και της μάνας μου από κάτω που ‘ναι  διακοπές. Άντε, σε χαιρετώ για να προλάβω μην ξεραθούν τα έρμα απ’ την κάψα.

Πηγή: ΕΦ.ΣΥΝ. το θέμα 16 Ιουλ 2016 (Κώστας Ζαφειρόπουλος, Άντα Ψαρρά)

Φωτογραφία του Φώτη Βεζυργιαννίδη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου